نقد و بررسی کامل صرافی بیت 24؛ آیا این صرافی امن است؟

175 بازدید
صرافی بیت 24

نقد و بررسی کامل صرافی بیت 24؛ آیا این صرافی امن است؟

اکثر صرافی‌های بزرگ دنیا، خدمات و امکانات خود را به دلیل تحریم‌های بین المللی و قوانین مالی، به کشور ایران ارائه نمی‌دهند. این موضوع باعث شده که بسیاری از معامله‌گران ایرانی، به دنبال یک صرافی داخلی باشند که بتوانند با خیالت راحت در آن معامله‌ کنند. 

در این راستا، صرافی بیت 24 با ارائه بستر معاملاتی قدرتمند و تنوع رمز ارزی خود، توانسته جایگاه ویژه‌ای بین ایرانیان پیدا کند. این صرافی، امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد و همیشه سعی کرده است تا از دارایی‌های آن به خوبی محافظت کند. اما از سوی دیگر، مشتریان بسیاری هستند که از عملکرد بیت 24 ناراضی بوده و آن را کلاهبردار می‌خوانند. 

آیا این صرافی بیت 24 معتبر است؟ آیا این صرافی عملکرد کلاهبرداری را از خود به نمایش نگذاشته است؟ در این مقاله از وبلاگ Irbrokers، قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و بررسی کاملی از صرافی بیت 24 داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی صرافی بیت 24 

صرافی بیت 24، یکی از معروف‌ترین صرافی‌های داخلی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. دفتر مرکزی این صرافی در تهران قرار دارد و هدف آن، سهولت دسترسی ایرانیان به بازار ارزهای دیجیتال است.

بیت 24 از آخرین و به‌روزترین پروتکل‌های امنیتی استفاده می‌کند و دارایی‌های کاربران را از هرگونه اقدامات کلاهبرداری محافظت می‌کند. این صرافی در حال حاضر، ۶۳۱ رمزارز را در اختیار کاربران خود گذاشته است و افراد می‌توانند این رمزارزها را در بسترهای معامله آنی و معامله حرفه‌ای خرید و فروش کنند.

همچنین، معامله‌گران می‌توانند تمامی خدمات این صرافی را در اپلیکیشن منتشر شده توسط بیت 24 بیابند. اپلیکیشن بیت 24 در نسخه‌های اندروید و IOS موجود بوده و کاربران می‌توانند آن را از تمامی فروشگاه‌های معتبر دانلود کنند.

معامله‌گران به راحتی می‌توانند در صرافی بیت 24 ثبت نام کرده و در تمامی ساعات روز، احراز هویت خود را تکمیل کنند. پشتیبانی این صرافی، به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده به پاسخگویی مشتریان است.

 

در مورد امنیت صرافی بیت 24 چه می‌دانید؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی هر صرافی، امنیت آن است. کاربران این صرافی‌ها باید بتوانند با خیال آسوده و دوری از هرگونه کلاهبرداری، معامله کنند. با توجه به این موضوع، صرافی بیت 24 سعی کرده است از آخرین لایه‌های امنیتی جهت حفاظت از دارایی‌های کاربران خود استفاده کند.

با بررسی سایت اصلی این صرافی، نمی‌توان متوجه شد که بیت 24 از چه اقدامات امنیتی استفاده می‌کند و آن را به صورت شفاف توضیح نداده است. 

در این راستا، تیم Irbrokers با مکاتبه‌ای که با پشتیبانی این صرافی داشتند، متوجه شدند که بیت 24 از آخرین فایروال‌ها (Firewall) بهره می‌برد.همچنین، سرورهای اصلی این صرافی در داخل کشور بوده و سعی کرده است تا دارایی‌های کاربران خود را در امن‌ترین کیف پول‌ها نگهداری کند.

علاوه بر موضوعات ذکر شده، بیت 24 به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد تا اقدامات امنیتی مهمی را در بخش‌های مختلف حساب کاربری خود به کار گیرند. این اقدامات شامل تایید دو مرحله‌ای با شناسه دو عاملی گوگل اتنتیکیتور (Google Authenticator)، پیامک و ایمیل می‌شود.

 

اعتبار حقوقی بیت 24

اگر نگاهی به سایت بیت 24 بیندازید، متوجه خواهید شد که نام اصلی شرکت و مدیران آن ذکر نشده است. با بررسی سایت رسمیو، این صرافی با نام «پویا پردازش فرداد» در آخرین آگهی روزنامه رسمی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ با شماره ۵۳۹۹۶۵ ثبت شده و مجوز خود را با مسئولیت محدود گرفته است.

طبق داده‌های سایت رسمیو، مدیرعامل بیت 24 در حال حاضر سید پوریا حمیدپور است و این صرافی با کد اقتصادی و شناسه ملی ۱۴۰۰۸۲۷۱۲۷۹ به ثبت رسیده است. شما در این لینک می‌توانید دیگر اطلاعات حقوقی بیت 24 را بررسی کنید.

آدرس صرافی بیت 24

آدرس صرافی بیت 24

خدمات صرافی بیت 24

صرافی ایرانی بیت 24، خدمات مختلفی را فراهم کرده است و کاربران این صرافی می‌توانند با استفاده از آن‌ها، سود خود را از معاملات افزایش دهند. در ادامه قصد داریم مرور مختصری بر خدمات کنونی  بیت 24 داشته باشیم:

    • دعوت از دوستان: کاربران با اشتراک‌گذاری لینک دعوت با مخاطبین و دوستان خود، می‌توانند ۳۰ درصد از کارمزد معاملات آن‌ها را دریافت کنند. همچنین، در صورت اینفلوئنسر بودن کاربر، می‌تواند این رقم تا ۶۰ درصد افزایش یابد.
    •  وبلاگ بیت 24: کاربران با استفاده از این بخش می‌توانند به آخرین اخبار و مقالات آموزشی بازار ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند. 
    • بیت کلاب: در این بخش کاربران می‌توانند با انجام ماموریت‌های مختلف، امتیاز بگیرند و از جوایز مختلف بیت‌ 24 بهره‌مند شوند.
    • پیش خرید و پیش فروش توکن همستر (Hamster): صرافی بیت 24 در این بخش بستر پری مارکت (Pre-Market) یا بازار پیش‌ از عرضه توکن همستر را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند قبل از عرضه این توکن، آن را با قیمت دلخواه معامله کنند.
  • باگ بانتی: در این بخش متخصصان برنامه‌نویسی و نفوذ به دامنه‌ها، می‌توانند در صورت کشف باگ‌های امنیتی اپلیکیشن‌ و سامانه‌های بیت 24، پاداش نقدی دریافت کنند.

 

خدمات صرافی ارز دیجیتال بیت 24

خدمات صرافی ارز دیجیتال بیت 24

نمادهای معاملاتی صرافی بیت 24

معامله‌گران در صرافی بیت 24 می‌توانند بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال را خرید و فروش کنند. این ویژگی، یکی از مزایا اصلی این صرافی به‌شمار می‌رود و کاربران می‌توانند به حوزه‌های مختلف ارزهای دیجیتال مانند متاورس (Metavers)، گیمینگ (Gaming) و غیره دسترسی داشته باشند.

 

ارزهای صرافی 24 بیت

ارزهای صرافی 24 بیت

ثبت نام و ورود به صرافی بیت 24

برای ثبت نام در صرافی بیت 24، شما باید ابتدا وارد سایت رسمی این صرافی شده و از نوار بالایی گزینه «ورود یا ثبت نام» را کلیک کنید. در صفحه ایجاد شده، شما لازم است شماره همراه خود را درون کادر قرار داده شده، وارد کنید.

پس از انجام مرحله قبل، بیت 24 کدی جهت راستی آزمایی به شماره همراه شما ارسال می‌کند و شما باید آن کد را در صفحه‌ای که در آن قرار دارید، وارد کنید.

 

ثبت نام در صرافی بیت 24

ثبت نام در صرافی بیت 24

در مرحله بعد، شما باید رمز عبور امنی را جهت ورود به حساب خود مشخص کنید.  رمز عبور شما باید حداقل هشت کاراکتر، دارای حروف بزرگ انگلیسی و عدد باشد. در ضمن کاربران در صورت داشتن کد دعوت یا کد هدیه، می‌توانند آن را درون کادر ذکر شده وارد کنند.

 

ورود به صرافی بیت 24

ورود به صرافی بیت 24

در مرحله آخر، شما باید اطلاعات هویتی خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، تاریخ تولد و آدرس ایمیل خود را در صرافی بیت 24 ثبت کنید. همچنین، این صرافی اطلاعات سکونتی مانند استان، شهر و آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت و کد پستی را از شما می‌خواهد.

پس از اتمام مراحل ذکر شده، حساب کاربری شما با موفقیت نزد بیت 24 ایجاد می‌شود. 

 

احراز هویت در صرافی بیت 24

انجام احراز هویت نزد صرافی بیت 24 اجباری نیست، اما کاربران برای واریز و برداشت ریالی به این صرافی، باید احراز هویت خود را تکمیل کرده باشند. پس با توجه به این موضوع، می‌توان فهمید که انجام احراز هویت نقش مهمی در تکمیل فرآیندهای واریز و برداشت ریالی دارد.

کاربران در صرافی بیت 24 می‌توانند از دو طریق احراز هویت معمولی و احراز هویت هوشمند، این فرآیند را انجام دهند. 

 

24 بیت صرافی

24 بیت صرافی

برای انجام احراز هویت معمولی، کاربران باید متن تعهدنامه را درون برگه‌ای نوشته و تصویر آن را در کنار خود نزد این صرافی آپلود کنند. پس از بررسی اطلاعات توسط گروه بیت 24، حساب کاربری شما احراز هویت می‌شود.

از سوی دیگر، در احراز هویت هوشمند کاربران باید با استفاده از تلفن همراه و اپلیکیشن بیت 24، عکس کارت ملی و چهره خود را آپلود کنند. سپس باید فیلمی حاوی موافقت با قوانین این صرافی برای بیت 24 ارسال شود.

 

خرید، فروش و معامله در بیت 24

کاربران صرافی بیت 24 می‌توانند از دو طریق معامله آنی و معامله‌ حرفه‌ای، ارزهای دلخواه خود را خرید و فروش کنند. استفاده از معامله آنی بسیار ساده بوده و معامله‌گران می‌توانند تنها با انتخاب مبلغ مورد نظر خود، فرآیند معامله را انجام دهند. همچنین، کاربران می‌توانند ارز مورد نظر خود را پس از خرید، به کیف پول شخصی خود انتقال دهند.

 

معامله آنی صرافی بیت 24

معامله آنی صرافی بیت 24

در بخش معامله‌ی حرفه‌ای، کاربران می‌توانند به ابزارها و داده‌های متنوعی دسترسی داشته باشند. این ابزارها و داده‌ها شامل دفترچه سفارشات، ابزارهای تحلیلی و ترسیمی، نمودار زنده و غیره می‌شود. همچنین، کاربران می‌توانند قیمت، حد سود و حد ضرر خود را در معاملات مشخص کنند.

این نکته حائز اهمیت است که معامله‌‌ی حرفه‌ای، جفت‌ارزهای کمتری را نسبت به معامله آنی پوشش می‌دهد.

معامله حرفه‌ای صرافی بیت 24

معامله حرفه‌ای صرافی بیت 24

پشتیبانی صرافی بیت 24 چگونه است؟

پشتیبانی بیت 24 به صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته در دسترس است و معامله‌گران می‌توانند به راحتی با آن‌ در ارتباط باشند. دفتر مرکزی این صرافی در تهران-گیشا (کوی نصر) نبش خیابان شانزدهم-پلاک ۱۴۵ قرار دارد.

با بررسی تیم Irbrokers، امکان مراجعه حضوری به دفتر مرکزی بیت 24 مقدور نیست و کاربران باید با دیگر راه‌های ارتباطی شامل چت زنده، ایمیل، تماس تلفنی و شبکه‌های اجتماعی با تیم پشتیبانی گفتگو کنند. 

پشتیبانی چت زنده این صرافی، سوالات و مشکلات مشتریان را در کمتر از یک دقیقه پاسخ می‌دهد. در بخش زیر تمامی راه‌های ارتباطی صرافی بیت 24 را برای شما شرح داده‌ایم:

پشتیبانی صرافی بیت 24

پشتیبانی صرافی بیت 24

کارمزد صرافی بیت 24 چقدر است؟

صرافی بیت 24، برای انجام فرآیندهای واریز و برداشت هیچ کارمزدی را از کاربران دریافت نمی‌کند. همچنین، کارمزد بخش معاملات آنی صفر است و این صرافی، درآمد خود را از طریق اختلاف بین قیمت خرید و فروش کسب می‌کند.

کارمزد بخش معاملات حرفه‌ای بر اساس دو معیار سطح VIP و تیکر (Taker) یا میکر (Maker) بودن کاربر مشخص می‌شود. کاربران بیت 24 بر اساس حجم معاملات ماهانه خود به شش دسته VIP تقسیم‌بندی می‌شوند.

در عکس زیر، شما می‌توانید تمامی سطح‌های VIP و کارمزد آن‌ها را در بخش معاملات حرفه‌ای بیت 24 مشاهده کنید.

 

کارمزد صرافی بیت 24

کارمزد صرافی بیت 24

نظرات کاربران درباره صرافی بیت 24

نظرات کاربران، یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی هر صرافی است. معامله‌گران قبل از ورود به صرافی‌ها، باید به طور کاملی نظرات کاربران را بررسی کرده و از تجارب آن‌ها استفاده کنند. این موضوع، می‌تواند کمک شایسته‌ای به بررسی عملکرد صرافی‌ها از طرف معامله‌گران کند.

با بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم Irbrokers، بسیاری از کاربران صرافی بیت 24 از آن راضی هستند و این صرافی با تیم پشتیبانی قوی و بسترهای معاملاتی قدرتمند، توانسته عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

اما این موضوع تمام ماجرا نبوده و کاربرانی هستند که رفتارهای سودجویانه و کلاهبرداری این صرافی را گزارش دادند. این کاربران معتقد هستند که قیمت‌های صرافی بیت 24، بسیار بالاتر از بازار جهانی است و این صرافی از این اختلاف قیمتی، سود بسیاری کسب می‌کند.

همچنین، این کاربران گزارش تاخیر یا عدم انتقال ارزها را به کیف‌ پول‌ شخصی‌شان داده‌‌اند و معتقد بودند که انتقال ارزهای آن‌ها به بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد. پس مهم است قبل از ورود و شروع فعالیت معاملاتی در صرافی بیت 24، به طور کامل نظرات و تجارب کاربران را بررسی کرده و آگاهانه به معامله در این صرافی بپردازید.

 

مزایا و معایب صرافی بیت 24

صرافی بیت 24، با ارائه خدمات و امکانات پیشرفته خود، مزایای زیادی به کاربران خود ارائه می‌دهد. اما، این صرافی کامل نبوده و معایبی را نیز در خود دارد. در جدول زیر سعی کرده‌ایم تا تمامی مزایا و معایب بیت 24 را به صورت خلاصه به شما نشان دهیم.

مزایا و معایب صرافی بیت 24

مزایا و معایب صرافی بیت 24

سخن پایانی 

در این مقاله، به بررسی کامل صرافی ایرانی بیت 24 پرداختیم. این صرافی در طی 5 سال فعالیت خود، توانسته طیف وسیعی از رمز ارزها را به کاربران خود ارائه دهد و بستر معاملاتی پیشرفته‌ای را برای آن‌ها فراهم سازد. 

به گفته‌ی این صرافی، بیت 24 از آخرین لایه‌های امنیتی جهت حفاظت از دارایی‌های کاربران خود استفاده می‌کند. معامله‌گران می‌توانند در این صرافی، از امکانات و خدمات مختلفی مانند بیت کلاب و وبلاگ 24 بهرمند شوند و با دعوت دوستان و مخاطبین خود، سود غیر مستقیمی را دریافت کنند. 

ثبت نام و احراز هویت در این صرافی آسان بوده و در تمامی ساعات روز، قابل انجام است. بسیاری از معامله‌گران از عملکرد صرافی بیت 24 راضی هستند، اما کاربرانی نیز وجود دارند که گزارش عملکرد سودجویانه این صرافی را دادند. اگر شما نظر و تجاربی نزد بیت 24 دارید، می‌توانید آن را با تیم Irbrokers و دیگر معامله‌گران در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید. 

 

سوالات متداول 

  • آیا احراز هویت در صرافی بیت 24 اجباری است؟

کاربران برای انجام فرآیندهای واریز و برداشت ریالی باید احراز هویت را در حساب کاربری خود تکمیل کرده باشند. با توجه به این موضوع، برای دستیابی به تمامی فرآیندهای مالی در صرافی بیت 24، کاربران باید احراز هویت خود را کامل کنند.

 

  • از کجا می‌توانم سایت صرافی بیت 24 را پیدا کنم؟

برای ورود به سایت اصلی صرافی بیت 24، می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

 

  • آیا صرافی بیت 24 انواع ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد؟

بله؛ کاربران این صرافی می‌توانند بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال را معامله کنند.

 

4/5 - (1 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد نقد و بررسی کامل صرافی بیت 24؛ آیا این صرافی امن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها:
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین