نقد و بررسی صرافی سرمایکس (Sarmayex): راهنمای جامع ۲۰۲۴

157 بازدید
صرافی سرمایکس

در بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال ایرانی، کمتر کسی پیدا می‌شود که دغدغه‌ی صرافی مطمئن و امن را نداشته باشد. ایرانیان به دلیل تحریم‌های بین المللی، نمی‌توانند فعالیت خود را در بسیاری از صرافی‌های جهانی انجام دهند.

بنابراین، بسیاری از آن‌ها سعی می‌کنند تا از صرافی‌های داخلی برای فعالیت‌های معاملاتی خود استفاده کنند. صرافی‌های داخلی باید بتوانند تمامی ویژگی‌ها و ابزارهای مورد نیاز را به معامله‌گران ارائه کنند. در این راستا، سرمایکس جزء اولین صرافی‌های ایرانی است که توانسته خواسته‌های کاربران ایرانی را تا حد زیادی برآورده کند.

اما چه ویژگی‌هایی باعث شده است که سرمایکس به یکی از انتخاب‌های اصلی ایرانیان تبدیل شود؟ آیا این صرافی معتبر و قابل اعتماد است؟ نمادهای معاملاتی ارائه شده توسط سرمایکس شامل چه نمادهایی می‌شود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و مطالب بیشتر از صرافی سرمایکس، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از وبلاگ Irbrokers با ما همراه باشید.

 

نگاهی کوتاه بر صرافی سرمایکس (Sarmayex)

صرافی «سرمایکس» یا همان «ارزجو» سابق، از جمله پیشکسوت‌های صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد. دفتر مرکزی این صرافی، در تهران قرار دارد و توانسته تیم با‌تجربه و متخصصی را برای خود جمع‌آوری کند.

سرمایکس از زمان ایجاد خود، هیچ مورد کلاهبرداری از آن گزارش نشده است و توانسته فضای معاملاتی امنی را برای معامله‌گران فراهم کند. این صرافی، دارایی‌های کاربران خود را در فضای سرد نگهداری کرده و از لایه‌های امنیتی پیشرفته‌ای برای تامین امنیت خود استفاده می‌کند.

معامله‌گران می‌توانند در سرمایکس، از دو طریق معامله سریع و معامله‌ حرفه‌ای، نمادهای معاملاتی دلخواه خود را خرید و فروش کنند. در ضمن این صرافی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

نحوه ثبت نام و احراز هویت در سرمایکس، بسیار ساده است و کاربران می‌توانند این فرآیند را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. پشتیبانی این صرافی، در پلتفرم‌های مختلف به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است و مشتریان می‌توانند در تمامی روزهای هفته با آن در ارتباط باشند. 

 

اعتبار و امنیت صرافی سرمایکس (Sarmayex)

اعتبار و امنیت، جزء مهم‌ترین معیارهای ارزیابی هر صرافی قرار می‌گیرد. تمامی صرافی‌ها باید بتوانند دارایی‌های مشتریان خود را از هر نوع کلاهبرداری دور کرده و فضای معاملاتی امنی را برای آن‌ها ایجاد کنند.

در این راستا، سرمایکس از زمان تاسیس خود توانسته بستر امنی را به مشتریان ارائه دهد و از لایه‌های امنیتی قدرتمندی جهت حفاظت از دارایی‌های آن استفاده کند. این صرافی تمامی داده‌ها و اطلاعات کاربران را در سرورهای چندگانه نگهداری می‌کند.

همچنین، سرمایکس کاربران خود را مجبور می‌کند تا برای فعالیت‌های خود، از شناسه دو عاملی استفاده کنند. علاوه‌براین موضوع، این صرافی از کد تایید پیامکی جهت اطمینان از درستی کارکرد مشتریان بهره می‌گیرد.

سرمایکس تمامی دارایی‌های کاربران خود را نزد کیف پول‌های سرد نگه‌داری می‌کند. انجام این عمل، باعث کاهش کلاهبرداری و هک‌پذیری می‌شود. همچنین، گروه Irbrokers طبق تحقیقاتی که اخیرا بر نظرات کاربران داشته است، گزارش داده که اکثر کاربران از عملکرد سرمایکس راضی هستند.

در به‌روزرسانی اخیر این صرافی کارکرد و عملکرد آن، به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است. علاوه‌بر این موضوع، تا زمان کنونی هیچ‌گونه فعالیت کلاهبرداری از سرمایکس گزارش نشده است، پس می‌توان نتیجه گرفت که این صرافی، عملکرد شفاف و درستی را از خود به نمایش گذاشته است.

 

تاریخچه صرافی سرمایکس (Sarmayex)

صرافی سرمایکس یا ارزجو سابق، در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به دنبال جمع‌آوری تیم و ایجاد زیرساخت‌های صرافی بود و فعالیت خود را توسط احسان مطلبی در سال ۱۳۹۶ شروع کرد. این صرافی، از اولین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایرانی به شمار می‌رود. 

سرمایکس در سال ۱۳۹۸ توانست از کیف‌پول خود رونمایی کرده و جایگاه معتبری بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال در ایران ایجاد کند. این صرافی، در سال ۱۴۰۰ اسم برندینگ خود را از ارزجو به سرمایکس تغییر داد و رویکردی جدیدی را برای بهبود خود در پیش گرفت.

از سال ۱۴۰۰ تاکنون، سرمایکس سعی کرده است تا خدمات مالی خود را بهبود بخشد و تیم این صرافی تلاش می‌کند تا تجربه معاملاتی خوبی را به کاربران خود ارائه دهد.

 

خدمات صرافی سرمایکس (Sarmayex)

صرافی سرمایکس سعی کرده است تا خدمات و امکانات مفید و کاربردی را به مشتریان خود ارائه دهد. خدمات ویژه این صرافی شامل استیکینگ (Staking)، کالج و لیست قیمتی تمام ارزهای دیجیتال موجود می‌شود.

  • استیکینگ: کاربران در این بخش می‌توانند دارایی‌های خود را استیک کرده و در ازای آن، سود بهره مشخصی را دریافت کنند. بخش استیکینگ سرمایکس شامل ۹ ارز معروف در بازار می‌شود.
  • کالج سرمایکس: در این بخش، کاربران می‌توانند به اخبار و مقاله‌های آموزشی جامعی دسترسی داشته باشند. همچنین، بخش اخبار این صرافی همه روزه نسبت به تغییرات بازار، به‌روزرسانی می‌شود.
  • لیست قیمتی ارزهای دیجیتال: مشتریان در این بخش می‌توانند به لیست کاملی از ارزهای موجود در این صرافی دسترسی داشته باشند. علاوه‌براین، درصد تغییرات این ارزها در بازه‌های زمانی متفاوت، قابل مشاهده است.

امکانات صرافی سرمایکس (Sarmayex)

امکانات صرافی سرمایکس (Sarmayex)

نمادهای معاملاتی صرافی سرمایکس (Sarmayex)

صرافی سرمایکس نسبت به دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی، نمادهای معاملاتی بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. کاربران ایران صرافی می‌توانند به بیش از ۷۰۰ ارز دسترسی داشته باشند و آن‌ها را خرید و فروش کنند.

سرمایکس ارزهای موجود را بر اساس دسته‌بندی جامعی مرتب کرده است تا کاربران بتوانند راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین، این صرافی سعی می‌کند تا لیست ارزهای موجود خود را گسترش دهد و آن را به‌روز نگه دارد.

 

نحوه ثبت نام در سرمایکس (Sarmayex)

برای ثبت نام، ابتدا وارد سایت رسمی سرمایکس شده و از نوار بالای صفحه، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. در صفحه ایجاد شده، شما باید شماره همراه خود را درون کادر قرار داده شده وارد کنید و سپس، بر روی گزینه «ادامه دهید» کلیک کنید.

 ثبت نام در سرمایکس

 ثبت نام در سرمایکس

در مرحله بعد، شما باید کد تاییدی که از طرف صرافی به شماره همراه شما ارسال شده است را درون سایت وارد کنید. همچنین، شما باید رمز عبور مطمئنی را برای خود ایجاد کنید. پس از اتمام این مراحل، حساب شما به راحتی نزد سرمایکس ساخته می‌شود.

 

احراز هویت صرافی سرمایکس (Sarmayex)

برای احراز هویت در صرافی سرمایکس، شما باید وارد حساب کاربری خود شده و از نوار سمت راست، گزینه «احراز هویت» را کلیک کنید. پس از پذیرفتن ضوابط و مقررات سرمایکس، شما باید آدرس ایمیل خود را درون کادر قرار داده شده، وارد کنید.

در این مرحله، باید کد تاییدیه که سرمایکس برای شما ایمیل کرده است را درون سایت قرار دهید.

احراز هویت در سایت سرمایکس (Sarmayex)

احراز هویت در سایت سرمایکس (Sarmayex)

 

در دو مرحله بعدی، شما باید اطلاعات فردی و نشانی خود را وارد کنید. اطلاعات فردی، شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، تابعیت و کدملی می‌شود. همچنین، در این صفحه باید عکس کارت شناسایی خود را نزد سرمایکس آپلود کنید.

در قسمت اطلاعات نشانی، شما نیز باید کشور، استان، شهر، آدرس و کد پستی محل سکونت خود را درون سایت قرار دهید. همچنین، در این صفحه سرمایکس شماره تلفن ثابت شما را درخواست می‌کند. 

سرمایکس ورود

سرمایکس ورود

در مرحله بعد، شما باید شماره کارتی که می‌خواهید فرآیند واریز و برداشت را با آن انجام دهید، وارد کنید. در مرحله آخر، شما باید تصویر سلفی خود را به همراه متن تعهدنامه سرمایکس، آپلود کنید. پس از انجام مراحل بالا، حساب شما در عرض چندین ساعت نزد سرمایکس پذیرفته و احراز هویت می‌شود.

  

ورود به سرمایکس (Sarmayex)

ورود به سرمایکس (Sarmayex)

 

خرید و فروش در صرافی سرمایکس (Sarmayex)

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سرمایکس، به دو صورت معامله سریع و حرفه‌ای موجود است. در بستر معامله سریع، کاربران می‌توانند مقدار ارز دلخواه خود را وارد کرده و آن را با قیمت تعیین شده توسط بازار سرمایکس، خرید و فروش کنند. 

بستر معامله حرفه‌ای، ابزارها و خدمات بیشتری را نسبت به معامله سریع در اختیار مشتریان می‌گذارند. معامله‌گران در این قسمت می‌توانند به ابزارهای مختلفی مانند نمودارهای زنده، دفترچه سفارش و ابزارهای ترسیمی و تحلیلی دسترسی داشته باشند.

همچنین، کاربران در این بستر می‌توانند قیمت دلخواه خود را برای فرآیند خرید و فروش، تعیین کنند. این نکته حائز اهمیت است که بستر معامله حرفه‌ای، فقط از ۲۸ جفت‌ارز پشتیبانی می‌کند و ارزهای کمتری نسبت به بستر معامله سریع دارد.

معامله سریع و معامله حرفه‌ای سرمایکس (Sarmayex)

معامله سریع و معامله حرفه‌ای سرمایکس (Sarmayex)

 

پشتیبانی صرافی سرمایکس (Sarmayex)

تیم پشتیبانی، یکی از اساسی‌ترین بخش‌های هر صرافی است. این تیم، باید بتواند هر گونه سوال و مشکلی را از طرف کاربران حل کند و پاسخ شفافی را به آن‌ها ارائه دهد. در این راستا، سرمایکس سعی کرده است تا تیم پشتیبانی قدرتمندی را در اختیار کاربران خود بگذارد.

این تیم به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته در دسترس است و کاربران می‌توانند به راحتی با آن‌ها در ارتباط باشند. راه ارتباطی با پشتیبانی سرمایکس شامل چت آنلاین، تماس تلفنی و ایمیل می‌شود. 

همچنین کاربران این صرافی می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره با تیم پشتیبانی در تماس باشند. 

پشتیبانی صرافی سرمایکس (Sarmayex)

پشتیبانی صرافی سرمایکس (Sarmayex)

 

کارمزدهای صرافی سرمایکس (Sarmayex)

صرافی سرمایکس سعی کرده نسبت به سایر رقبای خود، کمترین کارمزد را از کاربران دریافت کند. این صرافی برای فرآیند واریز ریالی و اجرای معاملات سریع، کارمزدی را دریافت نمی‌کند و کارمزد معاملات حرفه‌ای، ۰.۳ درصد از حجم معامله است.

همچنین، سرمایکس برای واریز و برداشت ارز، هیچ مبلغ اضافه‌ای را دریافت نمی‌کند و کاربران فقط باید کارمزد خود شبکه را بپردازند. در عکس زیر، می‌توانید کارمزدهای سرمایکس را در قسمت برداشت ریالی مشاهده کنید.

کارمزدهای صرافی سرمایکس (Sarmayex)

کارمزدهای صرافی سرمایکس (Sarmayex)

 

اپلیکیشن صرافی سرمایکس (Sarmayex)

صرافی سرمایکس جهت ارتقا و راحتی دسترسی، اپلیکیشن کاملی را از صرافی خود منتشر کرده است. این اپلیکیشن، تمامی بخش‌های صرافی سرمایکس را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معروف مانند پلی استور، بازار و مارکت دانلود کنید.

اپلیکیشن سرمایکس، تنها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند و نسخه IOS آن تا الان در دسترس قرار نگرفته است.

دانلود صرافی سرمایکس (Sarmayex)

دانلود صرافی سرمایکس (Sarmayex)

 

مزایا و معایب صرافی سرمایکس (Sarmayex)

همانطور که در بخش‌های بالا بررسی کردیم، صرافی سرمایکس خدمات و مزایای زیادی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد، اما این صرافی معایبی نیز دارد که شاید به آن‌ها توجه نکرده‌ایم. در جدول زیر، مزایا و معایب سرمایکس را به صورت خلاصه مرور کرده‌ایم.

مزایا و معایب صرافی سرمایکس (Sarmayex)

مزایا و معایب صرافی سرمایکس (Sarmayex)

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی صرافی سرمایکس یا ارزجو سابق پرداختیم. این صرافی در سال ۱۳۹۶ در تهران تاسیس شده و تا زمان کنونی، توانسته خدمات مالی ارزشمندی را به کاربران خود ارائه دهد. معامله‌گران می‌توانند به امکانات متنوعی همچون بستر معامله‌ حرفه‌ای و استیکینگ در این صرافی دسترسی داشته باشند. 

فرآیند ثبت نام در سرمایکس، بسیار ساده بوده و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. سرمایکس، احراز هویت را برای تمامی کاربران خود اجباری کرده است که این موضوع، می‌تواند کمک شایسته‌ای به افزایش امنیت این صرافی کند.

همچنین، مشتریان سرمایکس می‌توانند تمامی خدمات و بسترهای معاملاتی این صرافی را در اپلیکیشن آن بیابند. این اپلیکیشن تنها برای نسخه اندروید موجود است و کاربران می‌توانند آن را از تمامی فروشگاه‌های معتبر دانلود کنند.

پشتیبانی سرمایکس به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته، آماده به پاسخگویی است و معامله‌گران از راه‌های متنوعی می‌توانند با تیم پشتیبانی در ارتباط باشند. اگر نظر و تجربه‌ای در مورد صرافی سرمایکس داشتید، می‌توانید آن را با تیم ما در Irbrokers و دیگر معامله‌گران، در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

  • آیا صرافی سرمایکس از امنیت خوبی برخوردار است؟

سرمایکس جهت افزایش امنیت فضای معاملاتی خود، از لایه‌های امنیتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. همچنین، این صرافی از زمان فعالیت خود، هیچ خبر کلاهبرداری و رفتار غیراخلاقی از آن گزارش نشده است.

 

  • صرافی سرمایکس چه ارزهای دیجیتالی را موجود کرده است؟

معامله‌گران می‌توانند بیش از ۷۰۰ ارز و توکن دیجیتال را در سرمایکس معامله کنند. علاوه‌بر این، این صرافی سعی می‌کند تا ارزهای نوظهور بازار را اضافه کرده و لیست خود را همیشه به‌روز نگه دارد.

 

  • آیا احراز هویت در صرافی سرمایکس اجباری است؟

بله. معامله‌گران برای انجام فرآیند واریز و برداشت و معامله، باید احراز هویت خود را نزد سرمایکس تکمیل کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد نقد و بررسی صرافی سرمایکس (Sarmayex): راهنمای جامع ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها:
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین