نقد و بررسی بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) در سال 2024

336 بازدید
بروکر USG

بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) یک بروکر آفشور (Offshore) است که معاملات فارکس، شاخص‌ها و کامودیتی‌ها را در بستر متاتریدر 4 و 5 ارائه می‌دهد. منظور از بروکرهای آفشور سازمان‌هایی است که در مناطق فراساحلی که قوانین مالیاتی ساده‌تری دارند بنا نهاده شده‌اند. بسیاری از بروکرها از این مناطق استفاده می‌کنند تا مجوزهای خود را ساده‌تر و با دردسر کمتری دریافت کنند. با وجود اینکه این بروکر ویژگی‌های جذابی دارد، وضعیت رگوله و سابقه این بروکر باعث شده که بسیاری از کاربران، به خصوص ایرانیان، از آن رانده شوند. 

در این  مقاله از بلاگ آی آر بروکرز، به بررسی بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) و مرور انواع حساب‌ها، روش‌های واریز و پرداخت و سایر ویژگی‌های این بروکر می‌پردازیم. همچنین، خواهیم دید که آیا در سال 2024 معامله‌گران ایرانی می‌توانند در بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) فعالیت کنند یا خیر. اگر شما به دانستن این موضوعات علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی و تاریخچه بروکر یو اس جی اف ایکس

بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) یک کارگزاری بین المللی با مشتری‌هایی از سراسر دنیا شامل انگلستان، استرالیا، فرانسه، تایلند، مالزی و ایران است. این بروکر از معاملات فارکس (Forex)، کامودیتی‌ها (Commodities) و شاخص‌ها (Indices) پشتیبانی می‌کند. کاربران این بروکر می‌توانند در بستر متاتریدر 4 (MetaTrader4) و متاتریدر 5 (MetaTrader5) فعالیت‌های معاملاتی خود را انجام دهند.

در زمان اوج شهرت خود در سال 2019 و 2020، بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) توسط مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) یا Financial Conduct Authority رگوله می‌شد و تحت عنوان Union Standard International Group Limited مجوزی از این رگوله داشت. یکی از شعب قدیمی این بروکر در استرالیا قرار داشت و توسط رگوله این کشور، یعنی کمیسیون بورس و اوراق بهادار استرالیا (ASIC) نظارت می‌شد. با این حال، در سال 2021، شرکت تابع این بروکر در استرالیا ورشکست شد و فعالیت‌های خود را متوقف کرد.

بعدها مشخص شد که ‏USGFX در استرالیا مبلغی معادل 350 میلیون دلار از وجوه مشتریان خود کسری داشت. در حال حاضر، بروکر یو اس جی اف ایکس مجوزی از جزایر سنت لوئیس و گرانداین‌ها دارد و مدیرعامل آن Soe Hein Min است.

 

آیا بروکر یو اس جی اف ایکس خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد؟ 

شعبه آفشور بروکر یو اس جی اف ایکس (‏USGFX) در سال 2020 مجوزی از جزایر سنت وینسنت و گرانادین‌ها کسب کرده است و کاربران ایرانی نیز پیش از این تحت فعالیت همین شعبه قرار می‌گرفتند. با این حال، در ابتدای سال 2024، ‏USGFX اعلام کرد که به علت فعالیت‌های غیرقانونی کاربران ایرانی، دیگر به هموطنان ما خدمات خود را ارائه نمی‌دهد.  

به دنبال این اعلامیه، حساب تمام کاربران ایرانی فعال در این بروکر بسته شد و ‏USGFX قول داد که وجوه موجود در این حساب‌ها را به صاحبان آن برگرداند. با این وجود، در حالی که به سمت ماه هفتم سال 2024 پیش می‌رویم، هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته و بسیاری از کاربران ایرانی سرمایه خود را از دست رفته می‌دانند. 

نکته قابل توجه این است که کاربران ایرانی با مراجعه به وبسایت این بروکر می‌توانند همچنان حساب‌های معاملاتی جدید برای خود افتتاح کنند. این موضوع باعث انتقاد شدید نسبت به USGFX شده است، زیرا پس از سایر سوابق پنهان‌کارانه این بروکر، این اقدام مانند تلاش آخر USGFX برای تصاحب سرمایه کاربران خود است. به طور کلی، می‌توان گفت که بروکر یو اس جی اف ایکس در حال حاضر یک کلاهبرداری بزرگ است و کاربران ایرانی به شدت از افتتاح حساب و فعالیت در این بروکر بازداشته می‌شوند.

قطع همکاری بروکر USGFX با ایرانیان

قطع همکاری بروکر USGFX با ایرانیان

 

نمادهای معاملاتی در بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX)

می‌توان یکی از ناامید کننده‌ترین جنبه‌های بروکر ‏USGFX را محدودیت دارایی‌های معاملاتی آن دانست. نمادهای معاملاتی در این بروکر به سختی به بیش از 50 عدد می‌رسند. با وجود اینکه این بروکر عمدتاً روی معاملات فارکس تمرکز می‌کند، کاربران آن تنها امکان معامله 40 جفت ارز این بازار را دارند که تنوع بسیار کمی را ارائه می‌دهد. این موضوع در حالی است که رقبایی مانند بروکر آی تی بی اف ایکس بیش از هزار نماد معاملاتی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است.‌ علاوه بر این، غیاب دارایی‌های مربوط به بازار سهام در این بروکر نیز برای معامله‌گران ایده‌آل نیست.

بازارهای قابل دسترس در بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فارکس: بیش از 40 جفت ارز 
  • شاخص‌ها: 9 شاخص محبوب مانند FTSE و داوجونز (Dow Jones)
  • کامودیتی‌ها: معاملات اسپات (Spot Trades) بر روی 2 فلز گران‌بها و 3 CFD انرژی

 

دارایی‌های قابل معامله در بروکر USGFX

 

دارایی‌های قابل معامله در بروکر USGFX

 

انواع حساب در بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX)

پایه‌ای‌ترین اکانت این بروکر علاوه بر شرایط معاملاتی ضعیف، حداقل اسپردها و واریزی‌های به شدت بالایی دارد. در مقایسه با رقبایی مانند ‏ITBFX که حداقل واریزی یک دلاری و حداقل اسپرد صفر پیپ را دارند، حساب استاندارد بروکر USGFX اسپرد خود را از 2.2 پیپ شروع می‌کند. علاوه بر این، حداقل واریزی مورد نیاز برای دسترسی به این حساب 10,000 دلار بوده که یک نرخ نجومی محسوب می‌شود.

بروکر یو اس جی اف ایکس یک حساب مینی نیز دارد که حداقل واریزی منطقی‌تری (100 دلار) برای آن تعیین شده است. با این حال، این حساب نیز اسپردهای بالایی دارد. اسپرد شناور این حساب از 2.8 پیپ شروع شده که باعث خروج آن از زمره گزینه‌های ایده‌آل برای معامله‌گران می‌شود.

از سوی دیگر، می‌توان یکی از معدود نکته‌های مثبت درباره حساب‌های معاملاتی این بروکر را تنوع در ارزهای پایه حساب‌های آن دانست. این ارزها شامل دلار آمریکا، یورو و پوند انگلستان می‌شوند. افرادی که مایل به افتتاح حساب در بروکر USGFX هستند، می‌توانند یکی از این ارزها را انتخاب کرده و با واریز حداقل مقدار تعیین شده توسط بروکر، یکی از چهار نوع حساب مینی، استاندارد، وی‌آی‌پی و Pro-ECN را برای خود باز کنند. شایان ذکر است که این حساب‌ها می‌توانند شخصی، اشتراکی یا شرکتی باشند که هر کدام قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد.  

انواع حساب در بروکر USGFX

انواع حساب در بروکر USGFX

 

حساب دمو در بروکر یو اس جی اف ایکس

بروکر USGFX یک حساب دموی کاملاً رایگان دارد که 100 هزار دلار وجه مجازی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. با این حال، این حساب تنها 30 روز اعتبار داشته و به این علت، باعث می‌شود که معامله‌گران نتوانند به طور مفیدی از آن برای تمرین استراتژی‌های معاملاتی خود تحت شرایط واقع‌گرایانه بازار استفاده کنند. این در حالی است که سایر بروکرها مانند آی تی بی حساب‌های دموی خود را بدون هیچ محدودیتی به کاربران ارائه می‌دهند. 

 

کارمزدها و هزینه‌های تراکنش در بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX)

همانطور که بیان شد، کارمزدها و هزینه‌های تراکنش در بروکر USGFX نسبتا بالا هستند. در بروکر USGFX، برای معاملات CFD شاخص‌ها و کامودیتی‌ها، کمیسیونی برابر با 10 واحد از ارز پایه قرارداد در نظر گرفته شده است. برای مثال، کمیسیون اعمال شده روی قراردادهای سی اف دی FTSE 100، که شاخص 100 سهام برتر در بورس لندن است، برابر با 10 پوند و کمیسیون قراردادهای S&P 500، برابر با 10 دلار است.

در عین حال، بروکر یو اس جی اف ایکس کمیسیونی برای معاملات فارکس خود دریافت نمی‌کند. با این وجود، اسپردهای اختصاص داده شده به این معاملات بسیار بالا بوده و USGFX را نسبت به سایر رقبایش گران‌تر و پرهزینه‌تر می‌کند.

برای مثال، حساب‌های مینی و استاندارد بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) که کمترین میزان واریز اولیه در این بروکر را دارند، شامل اسپردهای شناوری می‌شوند که به ترتیب از 2.8 و 2.2 پیپ شروع می‌شوند. در مقایسه با این بروکر، رقبایی مانند ITBFX برای حساب استاندارد و نانوی خود اسپردهای شناوری از 2 و 1.5 پیپ در نظر گرفته‌‌اند.

معامله‌گران همچنین باید هزینه‌های رول اور (Rollover Fees) ناشی از نرخ بهره شبانه یا سواپ (Swap) را در نظر بگیرند تا اگر می‌خواهند یک موقعیت معاملاتی را پس از ساعت 11 شب به وقت لندن (1:30 بامداد به وقت تهران) باز نگه دارند، از هزینه‌های احتمالی آن آگاه باشند. هزینه‌های رول اور به عوامل متعددی مانند حجم قرارداد، نرخ رول اور (برای پوزیشن‌های لانگ و شورت)، تعداد روزهای باز ماندن موقعیت و ارزش قرارداد بستگی دارد. در بروکر USGFX، کارمزد رول اور در شب‌های پنجشنبه 3 برابر مواقع عادی است تا تعطیلی بازار در شنبه و یکشنبه را جبران کند.

در نهایت، باید ذکر کنیم که بروکر USGFX پس از شش ماه عدم فعالیت معامله‌گر در حساب خود، شروع به اخذ یک کارمزد ماهانه 5 دلاری از حساب او می‌کند. ‏یو اس جی اف ایکس این کار را آنقدر ادامه می‌دهد تا معامله‌گر مجدداً شروع به معامله کند یا موجودی حساب او صفر شود.

 

واریز و برداشت در بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX)

یکی از مزایای بروکر یو اس جی اف ایکس تنوع در روش‌های واریز و برداشت است. این بروکر در زمان همکاری خود با ایرانیان، امکان واریز و برداشت ریالی از طریق تلگرام را نیز فعال کرده بود، اما پس از قطع همکاری با کشور ما، کاربران ایرانی دیگر نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. 

 

واریز وجوه در بروکر USGFX

بروکر USGFX برای واریز وجوه به حساب کاربران کارمزدی دریافت نمی‌کند. روش‌های واریز مورد قبول این بروکر عبارتند از: 

  • ویزا کارت (Visa Card)، مستر کارت (Master Card)، کردیت کارت (Credit Card) و دبیت کارت (Debit Card): واریز وجوه به حساب معاملاتی خود از طریق این روش‌ها می‌تواند تا دو ساعت طول بکشد. همانطور که بیان شد، USGFX کارمزدی برای واریز وجوه دریافت نمی‌کند. اما اگر از این روش‌ها استفاده می‌کنید، تامین کننده کارت شما ممکن است به طور جداگانه از شما هزینه دریافت کند. واریزی‌های کردیت و دبیت کارت‌ باید حتماً با دلار آمریکا انجام شوند. در نتیجه، کاربرانی که در آمریکا ساکن نیستند ممکن است با هزینه‌های ناشی از تبدیل پول مواجه شوند.
  • انتقالات بانکی: این روش نیز بین یک تا سه روز کاری زمان برده و هیچ هزینه جانبی ندارد. 
  • بیت کوین (Bitcoin) و تتر (Tether): واریزی‌های انجام شده از طریق این دو ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شامل یک کارمزد نیم درصدی شده و تا 30 دقیقه زمان می‌برند.
  • AstroPay: این روش بلافاصله واریز وجوه را انجام می‌دهد؛ اما کارمزدی بین 2.4 و 7.5 درصد دارد.
  • پرفکت مانی (Perfect Money): واریزی‌های انجام شده از این روش کاملاً مجانی هستند و تا یک روز کاری زمان می‌برند. 
  • اسکریل (Skrill)، نتلر (Neteller) و FasaPay: این روش‌ها رایگانند و پرداخت‌های انجام شده از طریق آن‌ها بلافاصله پردازش می‌شوند‌‌.

 

برداشت وجوه در بروکر USGFX

بروکر USGFX از روش‌های ذکر شده برای برداشت وجوه نیز استفاده می‌کند. تنها تفاوت موجود این است که روش AstroPay نمی‌تواند برای برداشت وجوه استفاده شود. پروسه برداشت وجوه از این بروکر، بدون توجه به روش آن، می‌تواند بین 3 تا 5 روز کاری زمان بگیرد. 

برداشت وجوه از طریق بیشتر روش‌های ذکر شده هیچ هزینه و کارمزدی ندارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به کارت‌های کردیت و دبیت، پرفکت مانی، FasaPay، نتلر و اسکریل اشاره کرد. درست مانند واریزی‌ها، برداشت از طریق کردیت و دبیت کارت تنها با دلار آمریکا ممکن می‌شود و کاربران سایر کشورها ممکن است با هزینه تبدیل پول مواجه شوند. علاوه بر این، برداشت وجوه از طریق انتقال بانکی نیز هزینه بسیار بالایی (معادل 40) دلار دارد.

روش‌های واریز و برداشت در بروکر یو اس جی اف ایکس

روش‌های واریز و برداشت در بروکر یو اس جی اف ایکس

 

 

پلتفرم‌های معاملاتی در بروکر یو اس جی اف ایکس

از دیگر نقاط قوت بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) می‌توان به پلتفرم‌های معاملاتی آن اشاره کرد. کاربران این بروکر می‌توانند معاملات خود را در بستر متاتریدر 4 و 5 انجام دهند که هر دو پلتفرم‌های معاملاتی پیشرو در جهان هستند.

با وجود ارائه این دو پلتفرم موفق معاملاتی، باید به این نکته توجه داشت که متاتریدر 4 و 5 بروکر USGFX تنها قابل دانلود بر روی ویندوز و PC هستند. این موضوع می‌تواند برای افرادی که از سایر سیستم عامل‌ها استفاده می‌کنند، یک نقطه ضعف به شمار رود. با وجود این موارد، باید بدانیم که متاتریدر 4 و 5 هر یک ویژگی‌هایی کاربردی و مخصوص به خود را دارند که آن‌ها را برای کاربران مبتدی و باتجربه به یک گزینه مناسب تبدیل کرده است. در ادامه مطلب تعدادی از این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

 

متاتریدر 4 (MT4)

  • ویژگی Expert Advisors 
  • پشتیبانی محدود به ویندوز دسکتاپ 
  • سرویس سیگنال‌های معاملاتی اختصاصی 
  • فضای قابل سفارشی‌سازی با 10 نمودار 
  • بیش از 50 ابزار و اندیکاتور تکنیکال 
  • اجرای بازار (Market Execution) و چهار نوع پندینگ اوردر (Pending Order)
  • 9 تایم فریم (Timeframe) آماده و امکان ایجاد تایم فریم اختصاصی 
  • دسترسی گسترده به بازار با بیش از 1000 اندیکاتور قابل دانلود

 

متاتریدر 5 (MT5)

  • نمودارهای نامحدود
  • امکان بک تست استراتژی‌های معاملاتی 
  • تقویم اقتصادی 
  • سابقه قیمتی یک دقیقه‌ای 
  • پشتیبانی محدود به ویندوز دسکتاپ 
  • اخبار و تحلیل‌های فاندامنتال (Fundamental Analysis
  • بیش از 80 ابزار و اندیکاتور تکنیکال 
  • 21 تایم فریم آماده و امکان ایجاد تایم فریم اختصاصی 
  • دو نوع پندینگ اوردر اضافی در کنار انواع سفارشات ارائه شده در متاتریدر 4 

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر USGFX ‌

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر USGFX ‌

 

 

لوریج‌ها در بروکر یو اس جی اف ایکس

با توجه به اینکه بروکر USGFX دیگر توسط Financial Conduct Authority یا FCA رگوله نمی‌شود، در لوریج‌های (Leverage) پیشنهادی خود نیز هیچ محدودیتی از سوی قانون MiFID ندارد. بنابراین، معامله‌گران می‌توانند با لوریج‌های بسیار بالا (مانند 500:1) نیز معامله کنند. استفاده از این لوریج به این معنی است که با سرمایه‌ای معادل یک دلار، می‌توانید یک پوزیشن 500 دلاری را کنترل کنید. با وجود اینکه این موضوع به کاربران اختیار بیشتری روی لوریج مورد استفاده‌شان می‌دهد، ریسک بیشتری را نیز برای آن‌ها به همراه دارد. 

اینکه معامله‌گری بخواهد از لوریج‌های بالا استفاده کند یا نه تصمیم خود اوست. با این حال، تیم آی آر بروکرز معامله‌گران مبتدی را تشویق می‌کند تا با استفاده از لوریج‌های پایین‌تر در هنگام کسب تجربه کافی، خود را از ریسک‌های ناشی از لوریج‌های بالا محافظت کنند. همچنین، به معامله‌گران توصیه می‌شود تا یک استراتژی مدیریت ریسک کارآمد داشته باشند.

 

امنیت و رگوله بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) 

بروکر USGFX پیش از این یک شرکت تابع در بریتانیا داشت. با این حال، پس از اینکه مجوز و رگوله این بروکر توسط FCA منقضی شد، این شرکت تابع نیز فعالیت‌های خود را متوقف کرد. علاوه بر این، مشاهده شده است که این کمپانی بوسیله شعبه استرالیایی سابق خود که توسط ASIC رگوله می‌شد، در تعدادی فعالیت غیرقانونی درگیر شده باشد. 

شعبه استرالیایی بروکر یو اس جی اف ایکس در سال 2021 ورشکست شد و بیش از 350 میلیون دلار از سرمایه مشتریان خود را از دست داد. در حال حاضر، شعبه آفشور این بروکر در جزایر سنت لوئیس و گراناداین‌ها قرار دارد.

 

سایر ویژگی‌های بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX)

بروکر USGFX ابزارها و ویژگی‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا به بهبود تجربه معاملاتی آن‌ها کمک کند.

  • تقویم اقتصادی (Economic Calendar)

بروکر یو اس جی اف ایکس یک تقویم اقتصادی روی وب سایت خود دارد که وقایع و رویدادهای اقتصادی مهمی که به زودی رخ می‌دهند را از سراسر جهان از جمله سنگاپور، آمریکا و استرالیا به نمایش می‌گذارد. پیش بینی‌های USGFX در رابطه با نوسانات بازار و سایر اطلاعات کلیدی مربوط به این وقایع و رویدادها ابزار مفیدی برای معامله‌گران محسوب می‌شود.

تقویم اقتصادی بروکر USGFX

تقویم اقتصادی بروکر USGFX

 

 

  • Autochartist

بروکر یو اس جی اف ایکس همچنین امکان دسترسی به یک پلتفرم تحلیلی شخص سوم به نام Autochartist را برای کاربران خود فراهم کرده است. در صورت استفاده صحیح، این ابزار الگوریتمی و تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) کاربردی می‌تواند به معامله‌گران کمک زیادی در تعیین استراتژی معاملاتی‌شان و پیدا کردن نقاط ورود و خروج به بازار کند.

این پلتفرم همچنین ویژگی‌های جانبی مفیدی مانند هشدارهای معاملاتی، آمارهای عملکردی و گزارش‌های روزانه برای ارائه بینش بهتری از بازار برای معامله‌گران به ارمغان آورده است.

 

  • کپی تریدینگ (Copy Trading)

بروکر USGFX خدمات کپی تریدینگ (Copy Trading) نیز دارد که به معامله‌گران کم‌تجربه‌تر و یا کسانی که وقت آزاد کمتری برای معامله دارند، امکان استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها و کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای را می‌دهد. 

کپی تریدرها می‌توانند به آسانی آمارهای مربوط به عملکرد معامله‌گران مختلف (که برنامه‌های خود را در دسترس کپی تریدرها قرار داده‌اند) را مشاهده کرده و تعیین کنند که مایلند کدام معاملات را برای خود تکرار کنند. با انتخاب تریدر مد نظر خود، کاربران می‌توانند با تنها یک کلیک معاملات او را کپی کنند.

 

  • خدمات آموزشی

محتوای آموزشی ارائه شده توسط بروکر یو اس جی اف ایکس شامل شامل راهنماهایی برای معامله‌گران تازه‌کار است که بتوانند گام‌های اولیه خود در معاملات فارکس و CFD ها را محکم‌تر و بهتر بردارند. با این حال، به نظر می‌آید که معامله‌گران حرفه‌ای‌تر، استفاده زیادی برای منابع آموزشی این بروکر نداشته باشند.

تمامی کاربران بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) می‌توانند یک کتاب الکترونیکی رایگان درباره موضوعاتی مانند تحلیل تکنیکال، مدیریت ریسک و … دانلود کنند. بالطبع، در این کتاب تبلیغاتی نیز برای خود بروکر وجود دارد. علاوه بر این کتاب، ‏USGFX وبینارها و سمینارهای متعددی را برگزار می‌کند که در آن‌ها شناخت ترندها، تعیین سطوح حمایت و مقاومت و امثالهم مورد بحث قرار می‌گیرند.

 

پشتیبانی از مشتریان در بروکر USGFX

به طور کلی، می‌توان گفت که تیم پشتیبانی از مشتریان بروکر یو اس جی اف ایکس از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. با وجود ادعای پشتیبانی 24 ساعته، بروکر USGFX در پاسخ به ایمیل‌ها و پیام‌های ارسال شده در چت زنده خود سرعت پایینی دارد. این موضوع باعث می‌شود که زنگ زدن به این بروکر به یک گزینه بهتر برای معامله‌گرانی که سوال یا مشکلی دارند تبدیل شود. برای تماس با تیم پشتیبانی از مشتریان بروکر یو اس جی اف ایکس، کاربران می‌توانند از یکی از گزینه‌های زیر استفاده کنند:

  • چت زنده در وب سایت 
  • ایمیل بروکر (clientsupport@USGFX.global)
  • تماس تلفنی

همچنین، پیش از توقف ارائه خدمات خود به ایرانیان، کاربران ایرانی می‌توانستند از طریق تلگرام USGFX به پشتیبانی آن دسترسی داشته باشند.

 

کلام آخر؛ آیا بروکر یو اس جی اف ایکس قابل اعتماد است؟

در این مقاله از بلاگ IRbrokers، هر آنچه که باید درباره بروکر USGFX بدانید را بررسی کردیم. با توجه به اینکه این بروکر در کنار ویژگی‌های خوب خود، بسیار جای پیشرفت دارد، می‌توان بدون شک گفت که USGFX یک بروکر به شدت بحث برانگیز است. معامله‌گران فعال در بستر این بروکر می‌توانند از پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5 برای تریدهای خود استفاده کنند. بروکر یو اس جی اف ایکس اسپردها و حداقل واریزی‌های بسیار بالایی دارد که آن را در مقایسه با رقبای خود به یک بروکر پرهزینه تبدیل می‌کنند. 

از همه مهم‎تر، بروکر یو اس جی اف ایکس رگوله معتبری ندارد و تنها نهاد نظارتی آن در سنت وینسنت و گراناداین‌ها قرار دارد. علاوه بر این موضوع، این بروکر در ابتدای سال 2024 اعلام کرد که همکاری خود با ایرانیان را متوقف خواهد کرد. پس از آن، حساب بسیاری از کاربران ایرانی در این بروکر مسدود شده، اما وجوه آن‌ها علی‌رغم قول‌های بروکر بازنگشته است. 

این موارد باعث می‌شوند که این کمپانی به یک شرکت کلاهبرداری و شیادی تبدیل شود که همچنان به کاربران ایرانی امکان افتتاح حساب می‌دهد. در نتیجه، از هموطنانمان خواستاریم که به هنگام انتخاب این بروکر به شدت احتیاط کرده و حتی الامکان از آن دوری کند. کاربران ایرانی می‌توانند سراغ گزینه‌های جایگزینی مانند ITBFX بروند که علاوه بر درصد رضایت مشتریان بالا، تعهد به شفافیت و کیفیت دارد.

 

سوالات متداول

  • آیا کاربران ایرانی می‌توانند از خدمات بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) استفاده کنند؟

بروکر USGFX در ابتدای سال 2024 اعلام کرد که که قصد توقف همکاری خود با کاربران ایرانی را دارد. USGFX ذکر کرد که کاربران می‌توانند با ثبت درخواست، سرمایه خود را پس بگیرند. با این حال تا کنون خبری از برگشت سرمایه کاربران به دست تیم آی آر بروکرز نرسیده است. 

 

  • حساب دموی بروکر USGFX چگونه است؟

حساب دموی بروکر یو اس جی اف ایکس با دادن 100 هزار دلار وجه مجازی به افراد، امکان سنجش استراتژی‌های معاملاتی و شرایط بروکر را برای کاربران احتمالی خود فراهم کرده است. با این حال، مهلت استفاده از این حساب تنها 30 روز است و پس از آن منقضی می‌شود.

 

  • افتتاح حساب در بروکر USGFX چگونه انجام می‌شود؟

کاربران می‌توانند به آسانی در بروکر ‏USGFX ثبت نام کند. پیش از افتتاح حساب، باید بدانید که این بروکر در ابتدای سال 2024 اعلام کرده که همکاری خود با کاربران ایرانی را قطع می‌کند، اما با گذشت 7 ماه و پس ندادن وجوه کاربران ایرانی، در این بروکر همچنان امکان افتتاح حساب و واریز وجوه توسط ایرانیان وجود دارد.

 

  • آیا می‌توان به بروکر USGFX اعتماد کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. با در نظر گرفتن سوابق ورشکستگی و از دست دادن وجوه مشتریان توسط شعبه استرالیایی این بروکر، در کنار قطع همکاری با ایرانیان و پس ندادن سرمایه آن‌ها علی‌رغم تعهد خود بروکر، کاربران شویق می‌شوند که از USGFX دوری کنند.

3.7/5 - (6 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد نقد و بررسی بروکر یو اس جی اف ایکس (USGFX) در سال 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

برچسب ها:
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین